welkomspakket van downsyndroom in belgie

ken je een interessant artikel, plaats dat dan hier.
Websites kunnen het daarvoor bestemde topic.
Plaats reactie
lunaatje
Berichten: 320
Lid geworden op: 09-06-2008 13:50

welkomspakket van downsyndroom in belgie

Bericht door lunaatje » 29-09-2008 13:52

dit berichtje is bedoeld voor ouders en toekomstige ouders van een down baby in belgie je kan een welkompakket krijgen via de site downsyndroom.eu en ik raad het zeker aan het is zeer intressant wat er van info en bepaalde hulpjes er in zitten, je kan via deze site in contact komen met een regio verantwoordelijke van je provincie en zo kom je ook es iets te weten wat er zoal in belgie te doen is rond downsyndrooml,
vele groeten van daisy uit o-vl belgie

Karla
Berichten: 273
Lid geworden op: 09-06-2008 17:29

Bericht door Karla » 29-09-2008 14:11

heb het ook (gedeeltelijk) gekregen. normaal was het pas voor de kindjes die geboren werden in 2007. heb toen een boze mail gestuurd dat ouders van een kindje uit 2006 ook info kunnen gebruiken. heb toen de map gekregen :D
is een intressante map idd. wat je in belgie ook kan doen is op www.rechtenverkenner.be een profiel aanmaken, kan je zien waar je recht op hebt.

groetjes karla

Els
Berichten: 351
Lid geworden op: 19-08-2008 21:33

Bericht door Els » 29-09-2008 15:25

Op de site staat inderdaad dat je contact moet opnmen met het contactgezin van je regio hiervoor. Heb ik gedaan en zij mailden terug dat ik het pakket op de site kon aanvragen :? Nog maar eens teruggemaild dan en toen lieten ze weten dat ze het zouden navragen en me iets zouden laten weten wanneer ze meer wisten, nu anderhalve maand geleden... heb het pakket nog steeds niet dus :(
De thuisbegeleidster is vorig week echter voor de eerste keer langsgekomen (kennismaken en al wat papieren in orde maken) en zij zei dat je het pakket krijgt als je kindje er is...
Nou ja, zal dan nog maar wat afwachten... komt ook niet zo vaak voor dat er 'toekomstige ouders van een downkindje' zijn, denk ik.
Maar het had wel leuk geweest als ik het pakket nu al had gekregen; ben thuis en heb nu de tijd om alle info door te nemen (ga er anders toch naar op zoek), als ze er eenmaal is zal ik wsl heel wat minder tijd over hebben :wink:
Mama van Marthe (° 04/11/2008)

lunaatje
Berichten: 320
Lid geworden op: 09-06-2008 13:50

Bericht door lunaatje » 29-09-2008 16:38

ja els ge gaat wel moeten wachten tot de baby geboren ik heb moeten wachten tot luna geboren was en dan zijn ze op bezoek gekomen na overleg met ons je moet het wel zelf vragen ze ze dringen hun zelf niet op groeten

Els
Berichten: 351
Lid geworden op: 19-08-2008 21:33

Bericht door Els » 30-09-2008 21:30

Dan zullen we nog even moeten wachten hé :)
Mama van Marthe (° 04/11/2008)

Plaats reactie