Opnieuw zwanger.

alles wat dit met zich meebrengt.
Luzan
Berichten: 6
Lid geworden op: 09-06-2008 20:43

Opnieuw zwanger.

Bericht door Luzan » 26-04-2009 13:33

Inmiddel ben ik alweer enige tijd bevallen van ons tweede kindje, een heerlijk meisje. Dit meisje is verder helemaal gezond en heeft dus geen down sydroom. Ook in deze zwangerschap was er weer de keus en we hebben wederom besloten geen testen te laten doen. We zijn blij met wat we zouden krijgen, plus het feit dat de kans wel erg groot zou zijn dat we nog een down kindje zouden krijgen. (het kan natuurlijk altijd) We hadden Luzan immers en nog zo'n een geen probleem.

Nu zijn we een heerlijk gezinnetje en zijn we volop aan het genieten, met Luzan gaat het top en ook Sanna doet het helemaal goed. Kortom alles is op z'n pootjes terecht gekomen.

Jon
Berichten: 373
Lid geworden op: 14-06-2008 09:42

Bericht door Jon » 26-04-2009 17:15

Heerlijk, helemaal goed!! :D :D :D
Afbeelding

Afbeelding

anneliesm
Berichten: 68
Lid geworden op: 26-06-2008 09:21

Bericht door anneliesm » 31-08-2009 23:00

Heb heel lang getwijfeld, maar schrijf toch maar een berichtje:
We zijn weer zwanger!!!!
Heb juist getwijfeld omdat heel veel mensen moeite hebben om zwanger te raken en bij ons lukt het wel! Voelt niet helemaal eerlijk. Maar ja, daar is deze topic natuurlijk wel voor.

We zitten inmiddels al op de 18 weken, dus over twee weken de 20-weken echo. Vind ik toch heel spannend. Qua down valt er natuurlijk niets te zien, maar toch afwachten op lichamelijke afwijkingen (open rug of gehemelte).

Verder bewust gekozen om geen andere tests te laten doen. Als Lars nu een zwaar gehandicapt kind zou zijn....dan zou je kunnen zeggen: dat kunnen wij niet aan. Maar hij heeft gelukkig alleen maar down. Een tweede Lars zou van harte welkom zijn!!!! Toch blijft het in je achterhoofd spelen: wat als het weer een kindje met down is....ik weet dat er gezinnen zijn, die zonder dat ze de erfelijke factor hebben (zoals wij), een tweede kindje met down krijgen...het komt voor... Ik denk dat ik het niet eens zo heel erg vind, maar dat is mijn reactie nu...

En stiekem wil ik toch wel weten of het een meisje of een jongetje wordt.
Bij Lars wist ik het ook en daar heb ik nooit spijt van gehad.

Groetjes van een blije mama,

Annelies
Afbeelding

Karla
Berichten: 273
Lid geworden op: 09-06-2008 17:29

Bericht door Karla » 01-09-2009 07:08

gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!!!

geniet er gewoon van!!!!!!!!!!!!!!!


groetjes karla

Madelief
Site Admin
Berichten: 492
Lid geworden op: 07-06-2008 11:13

Bericht door Madelief » 01-09-2009 12:46

|Gefeliciteerd Annelies!

Wat leuk zeg! een broertje of zusje voor Lars.

Wat knap wat jullie visie is over hoe welkom jullie kindje is, zonder voorbehoud!

Geniet van de zwangerschap en laat je weten hoe de echo was?

Groetjes van miranda

anneliesm
Berichten: 68
Lid geworden op: 26-06-2008 09:21

Bericht door anneliesm » 01-09-2009 17:16

Dank je wel voor de felicitaties,
En oh, Karla, dat jij nu als eerste reageert....daar moet ik wel even van slikken...ik wens het jullie ook zo graag!
Kus voor jou en ook een voor Jana! Ik volg jullie verhalen. Wat geweldig dat Jana nu naar de grote school gaat! Spannend hoor.
Afbeelding

Karla
Berichten: 273
Lid geworden op: 09-06-2008 17:29

Bericht door Karla » 01-09-2009 18:23

mijn beurt komt nog wel, ooit :)

jana heeft het heel goed gedaan op school :)

groetjes karla

Els
Berichten: 351
Lid geworden op: 19-08-2008 21:33

Bericht door Els » 01-09-2009 21:43

Hoi Annelies!

Wat een fijn nieuws!!! Geniet er ten volle van!!!

Bij ons zit een brusje voor Marthe er nog niet meteen aan te komen, zowel professioneel als privé lijkt het ons beter nog een tijdje te wachten.

Momenteel denken we over een tweede kindje hetzelfde als jullie, maar we zullen zien of dit zo blijft... Wij hebben ook zoiets van 'maar Down', maar toch hoop je diep vanbinnen echt wel op een volgende 'gezond' kindje... Ik weet niet of ik met die onzekerheid echt zal kunnen genieten van een volgende zwangerschap, al besef ik dat er heel wat andere dingen kunnen mis gaan...
Ach ja, we zien wel als het zover is. Momenteel genieten we van ons kleine monstertje (dat trouwens alle aandacht opeist!)
Mama van Marthe (° 04/11/2008)

lunaatje
Berichten: 320
Lid geworden op: 09-06-2008 13:50

Bericht door lunaatje » 02-09-2009 15:20

ne dikke proficiat, ja voor mij zit het erop ben maar 37j maar heb al vier kids en na vijf zwangerschappen en vier keizersnedes kan en mag ik niet meer voor mijn eigen gezondheid want anders denk ik wel dat er nog eentje ging komen ze we houden van een groot gezin maar dat hebben we al een beetje he :wink:

Kakarakis
Berichten: 236
Lid geworden op: 09-06-2008 13:53

Bericht door Kakarakis » 03-09-2009 13:52

gefeliciteerd Annelies!

Plaats reactie